LuAhan SeoRang MUJAhiDAH!! ^__________^



Thursday, January 16, 2014

Aku yg terlalu lemah





aku yg lemah..masih lemah ..
dan selalu kalah padanya..
nafsuku..akal fikiran..syaitan..
entah..
aku selalu ingin melawan..
namun,aku kalah dgn mereka..
kenapa ya??

aku tidak faham..
kenapa ia jadi lain daripada yg aku bayangkan..
terlalu jauh..daripada bayangAnku itu..

sungguh...
kenapa ya??
aku terlalu lemah untuk lawan...
dan menang terhadapnya??

lemah sangatkah...
hambamu yg hina yg lemah yg mudah putus asa???

mungkin..
ia kesilapanku..
ia kealpaaan aku sendiri...

aku lupa pada DIA
DIA YG MAHA saTU
AGUNG..BIJAKsANA
PENGAsIH ITU

DIA selalu berada di sisiku..
namun,aku hambanya..khalifahh di muka bumi ini..
lupa padaNYA...
DIA PENCIPTAKU.
DIA TUHANKU..
YG LAYAK sELAYAK,
AKU HARUs PATUH PADA ARAHANNYA DAN JAUHI LARANGANNYA..

namun,aku selalu kalah..
dgn nafsuku..akal fikiran yg tidak diguna sebaiknya..

aku hambamu ini,
malu sungguh pada ENGKAU TUHANKU..
sEKALIAN ALAM DAN sEMEsTA

aLLAHUAKHBAR..
INGATKAN AKU YG ALPA & LALAI INI YA ALLAH..
YG MUNGKIN TERLUPA AKAN TANGGUNGJAwABNYA..
sebagai hambamu dan khalifahmu..

BIMBINGLAH AKU YA ALLAH..
ENGKAULAH..
TEMAPT AKU BERGANTUNG HARAP DAN MEMOHON PERTOLONGAN DARIMU
INGATKAN AKU selalu..
TIDAK KIRA AKU senang atau susah..


INGATKAN AKU PADAMU selalu tuhanku..

YANG MAHA PENGAsIH DAN  MAHA PENYAYANG...

AMIN YA RABBALLAMIN..





"syukran sudi membaca entri2 di blog ini ^^"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...